[w Pulsie Biznesu] o modzie na abonamenty i o sharing economy

Moda na abonamenty i sharing economy (ekonomia współpracy) to dwa tematy, które sporo łączy. Są one czymś bardzo charakterystycznym dla współczesnej gospodarki. Zostałem zaproszony do rozmowy o tych zjawiskach w podcaście Pulsu Biznesu. Szybko okazało się, że jest to też znakomity punkt wyjścia do omówienia innych rewolucji dokonujących się w gospodarce.

W rozmowie z Michaliną Szczepańską zwróciłem uwagę, że „podstawową zmiana, która tutaj nastąpiła są technologia. Gdybyśmy chcieli robić to samo wcześniej, to niby było to możliwe, ale koszty transakcyjne były tak wysokie, że nikt poważnie o tym nie myślał. Obecnie, dzięki głównie internetowi, jesteśmy w stanie przy bardzo niewielkich kosztach transakcyjnych wymieniać się czy współdzielić.”

Natomiast jeśli chodzi abonamenty, modele subskrypcyjne i wykupywanie czasowego dostępu, to wróżę im świetlaną przyszłość. I to nie dlatego, że są one rozwiązaniem idealnym, ale dlatego, że tak na prawdę nie ma kto z nimi walczyć. Konsumentom pozawalają bowiem skrócić czas między zaistnieniem potrzeby i jej realizacją (nie trzeba odkładać). Natomiast chociażby dla producentów oprogramowania są wygodnym modelem biznesowym, w którym zapewnione są stałe przychody.

Fragmenty spisanej rozmowy są dostępne tutaj.

Natomiast podcast można odsłuchać tutaj.

Bartłomiej Biga

Podaj tę wiedzę dalej:

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments